• June 2008
    M T W T F S S
    « May   Jul »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Billy Idol

  • Categories

  • Archive

  • Flickr Photos

    More Photos

Brood’s “Huzaar” (aka “Abeltje”)

In de jaren ‘90 hadden we op mijn werk elk kwartaal een expositie van kunst. Destijds werkte ik nog bij de facilitaire dienst waar dit project onder viel en zat ik dus automatisch in de "kunstcommissie". Nou vond ik dat ook geen straf, en zodoende hebben we toen best veel leuke dingen gekocht, waaronder de vermaarde Brood Zeefdruk “Huzaar”. Uiteraard door mijzelf uitgezocht. D’r waren nog wel meer broodjes in huis maar op de één of andere manier zijn die dus allemaal verdwenen (en ik heb ze niet, da’s op zich al fout).

Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en besloot de directie dat de kunst weg moest. Om zo plaatst te maken voor canvas doeken van onze eigen bladen/websites. De hele collectie werd destijds geveild voor belachelijk hoge prijzen en er bleef dus aardig wat over. Gezien de aanstaande verhuizing kan je maar beter nu vast beginnen met opruimen dus komt er een nieuwe veiling. Brood’s zeefdruk zit er ook nog steeds tussen dus daar had ik al mijn zinnen al op gezet, maar cheapo als ik ben natuurlijk voor niet teveel. Ik kon hem kopen voor 150 euries (maar hij is beschadigd dus da’s beetje veel van het goede). Dan wacht ik dus de veiling wel af, minder bieden kan immers ook.

Wat denk je dat mij gebeurd, wordt ie voor de veiling dus, onder mijn neus weggekaapt en verkocht. Ben niet zo heel gauw kwaad maar nu dus echt heel erg pissed. #$%@*

Fijne collega Harry had alle begrip (“Je hebt toch je kans gehad om hem zelf te kopen”, ja bedankt Harry!) en om het een beetje te compenseren heeft hij zelf iets in elkaar geflanst. Hij wist dit namelijk al 2 weken en dorst het mij niet te vertellen.

Als een boer met kiespijn moest ik eigenlijk toch wel heel erg lachen om zijn artistieke uitspatting. En ach, degene die hem gekocht heeft, Die kan maar beter een andere baan gaan zoeken.

Leave a Reply

