• November 2007
    M T W T F S S
    « Oct   Dec »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Billy Idol

  • Categories

  • Archive

  • Flickr Photos

Amerigo vs Americo

Op mijn weblogje over Sint’s viervoeter kreeg ik commentaar van een wel heel aardige schooljuf. Echter dat ook juffies het niet altijd bij het juiste eind hebben blijkt uit het volgende:
 
Lieve Juf, het paard van onze Sint Nicolaas heet toch echt Amerigo en niet zoals veelal gedacht wordt Americo.
 
Voor diegenen die hier nog steeds niet van overtuigd zijn, er bestaat een NEN(0512) norm voor Sinterklaas. Gezien de betrouwbaarheid van dit instituut kunnen we er toch met grote zekerheid vanuitgaan dat zij gelijk hebben.
 
 
 
 
One Response

  1. Hallo!
    Hier die juf weer!
    Helaas kan ik de verwijspagina niet openen. Je zult vast wel gelijk hebben maar ik denk dat 99 procent van de bevolking toch echt denkt dat het paard van Sinterklaas Americo heet. Ik blijf het proberen op de verwijssite misschien dat ik overtuigd raak.

Leave a Reply

