• September 2007
    M T W T F S S
    « Aug   Oct »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Billy Idol

  • Categories

  • Archive

  • Flickr Photos

    More Photos

CDA wil opruimplicht paardenpoep

Aline Pastoor (CDA-raadslid ) vindt dat het ’hondenpoepbeleid’ moet worden uitgebreid en stelt dat het ’vreemd is dat er geen opruimplicht bestaat voor paardenbezitters’.

 

Het raadslid stelt dat de hoogste tijd wordt dat, ’naast honden en wildplassers, nu ook paarden worden belet hun ontlasting en urine zomaar op straat te deponeren. De paardendrollen liggen dikwijls voor het oprapen’, aldus Pastoor. Volgens haar is dit ’uitermate onsmakelijk en tast het mogelijk de gezondheid aan’.

 
Het moet niet gekker worden…Moet je strakkies dan buiten gaan rijden met een kruiwagen en mestvork achter je aan ofzo …???
8 Responses

  1. Beste nicht deze man heeft groot gelijk , Gewoon je eigen SHIT op ruimen , het paard kan het niet dus moet jij het maar doen .

  2. Lijkt me een terechte zaak! Een paard poept veel meer dan een hondje… 

  3. Oke dan voor Marc en de anonieme rectie hoe zien jullie datd an voor je? Je gaat lekker twee uur rijden en dan? Kruiwagen aan zn staart binden of schep (ook heel veilig….je moet een helm op maar laten we die schep op je rug binden..) en  koffer mee om zn drollen in te verzamelen? Natuurlijk als ie op loopafstand van zn stal mest kan je teruglopen maar een uurtje rijden is latig te belopen hoor.

  4. Beste Astrid en Danielle,
     
    Gisteren ik spreek Zaterdag 22 september 2007 , was het een mooie dag om je hobby uit te gaan oefenen , zo kun je gaan paard rijden je kunt gaan voetballen,tennis is ook leuk maar wielrennen kan ook , dat doen ze dan ook veelal in limburg [ Astrid haar vader zijn favorite omgeving en Astrid heeft hier ook al eens contakt gehad met een wielrenner , zoals jullie elders kunnen lezen in deze weblog] nou lees ik net dat daar een wielrenner ZWAAR GEWOND ten val is gekomen , omdat daar een grote hoeveelheid paardepoep op de OPENBARE WEG lag .
     
    DAMES DIT ZEGT TOCH WEER GENOEG.

  5. Speciaal voor Marc dan,
    Die link werkt bij mij helaas niet maar natuurlijk is het spijtig dat een wielrenner ten val komt doordat ie door een hoop mest rijdt. DAt neemt niet weg dat het praktisch gezien gewoon heel lastig is om onderweg je mest mee te neme of iets. Paarden zowel aan de hand als onder het zadel zijn gewoon weggebruikers volgens de wet dus zolang er niet iets wordt bedacht waardoor het mogelijk is die mest op te ruimen blijf ik gewoon mn rondje rijden. En al die auto\’s die hun uitlaatgassen uitstoten word ik ook niet gezonder van hoor:)
    En om de boel nog erger te maken wilerenners daar krijg je als ruiter pas hartklachten van. Wil niet generaliseren maar wij ontmoeten ze te paard in grote getalen en ben nog geen sociale tegengekomen….. Vraag me af waar meer (bijna ) ongevallen van komen schreeuwende tierende bellende wielrenners die de weg voor zich alleen denken te hebben of mest op de weg……

  6. Nou , nog een keer voor Danielle dan , die het gewoon nog niet helemaal snapt.
     
    Danielle, je wijkt een beetje af van het onderwerp , maar ik zal kort zijn.
     
    Het is niet alleen een kwestie van verantwoordelijkheid en fatzoen richting de overige weggebruikers, het is ook een WETTELIJKE VERPLICHTING om de weg schoon te houden . De wet stelt u als vervuiler van de weg [ de poep van je paard] aansprakelijk wanneer er een ongeval ontstaat door de paardepoep op de weg , hoe dan ook of je nu 1 uur gaat paard rijden of 2 uur je bent en blijft verantwoordelijk om de openbareweg schoon en veilig te houden.
     
    Even nog een tip:als je dus nu voortaan de weg aan het schoon maken bent , doe dan even een reflecterende kleding aan tijdens het schoonmaken.

  7. Nog een laatste keer dan voor Marc,
     
    Die link kan ik dus weer niet zien aangezien je niks met me wilt delen blijbaar:)
    maar goed die reflecterende kleding heb ik al  dus dat komt goed. Natuurlijk wil ik uit goed fatsoen en met oog op vreselijk gevaarlijke situaties zorgen dat de weg schoon en dus veilig blijft. Persoonlijk vind ik het veilig genoeg als ik dan even afstap en  mn paard zijn drol in de berm schuif maar dat is blijkbaar niet genoeg voor mevr. Pastoor uit bovenstaand bericht. zonder dollen snap ik best dat de weg geen mesthoop moet worden maar kom dan met een praktische oplossing of verbiedt paarden op de openbare weg. En om met jouw woorden nog maar eens van het onderwerp af te dwalen ik vraag me af of wij ruiters het grootste gevaar voor de gezondheid zijn op de weg…..(en ja Marc daar begob dit onderwerp allemaal om!)

  8. Oh wat een itempje niet allemaal teweeg kan brengen op mijn blog…hahahah Inmiddels al 7 vette reacties. Dat gaat goed, mijn blog wordt gelezen:-)
    Nu alleen nog een oplossing voor die vieze paardenpoep en al die gevaarlijke wielrenners op de weg en iedereen is blij. Misschien nog even aardig om te vermelden. Zelfs agenten kunnen dom doen op de weg. Afgleopen zondag voor de manege, een agent stapt uit zijn auto, zonder te kijken naar het overige verkeer en prompt komt er net een wielrenner aangesjeest. Die reed dus echt veel harder dan de toegestane 30km op de dijk. En u raadt het al. De renner werd afgevoerd met de ambulance… 

Leave a Reply

