• May 2007
    M T W T F S S
    « Apr   Jun »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Billy Idol

  • Categories

  • Archive

  • Flickr Photos

    More Photos

Vakantie

Had effe 2 weekjes vrij gehad en weinig achter de Pc gezeten, en dus ook weinig tijd om te bloggen gehad. Zal snel even een update maken zodat het weer een beetje wat lijkt.
 
We begonnen de vakantie met een weekendje Sanadome, altijd leuk en vooral lekker, en heel fijn dat je badkleding aanmoet. De sauna in je nakie is niet zo mijn ding. Hadden een last minute aanbieding met 2 dagen entree en een nacht met ontbijt voor 49 euro pp. Niet gek dus.
 
In de vakantie vooral ook veel paardje gehobbeld en thuis een beetje klussen. Rocco heeft een Pergolaatje in elkaar geknutseld voor de blauwe regen die ik gekocht had. Heb er al jaren een in m’n tuin maar dat kreng weigert te bloeien, dus heb ik nu maar een bloeiende nieuwe erbij gekocht. Terwijl Rocco dus hiermee aan het klussen was ging ik effe koffie zetten en dacht leuk buiten koffie te drinken.
 
De grap was dat de schuifpui nog dicht zat en terwijl ik die open doe, kiepert het dienblad om, zo de convector put in. Nou geloof me, daar wordt je niet blij van, schoonmaken is echt een crime. Overal zat koffie en lagen de glassplinters. Tja, nu was m’n servies niet meer compleet dus eigenlijk moest ik nu toch weer naar Mettlach, wat aanvulling kopen. Hahahah da’s een straf, pa en ma opgetrommeld die wilden wel mee en dus zo ook nog effe een weekendje naar Duitsland.
 
Kwam alleen mijn mokken niet tegen dat is dus wel jammer, dus wie mokken tegenkomt van Villeroy & Boch type Look (wit met visgraatmotief, laat het me effe weten, ik mis er een paar). Ze hadden wel een heel leuk gekleurd servies staan. Kon het natuurlijk niet laten om weer een en ander te kopen en paps en mams hadden toen meteen een leuk verjaarscadeau voor me (da’s pas over 2 maanden maar je kan maar beter het geregeld hebben hahaha) en zie hiernaast mijn nieuwe aanwinsten. Helemaal mijn kleur ook nog. Vond alleen de kopjes niet zo, dus heb het op borden en schalen gehouden. Mams vond ze zelf ook geweldig en heeft dezelfde serie gekocht maar dan borden in het rechthoek model. Ook erg leuk.
 
Daarna weer thuis lekker paardje hobbelen, alleen werd King toen ziek. Dat was echt minder. Zware koliek (verstopping) en dat is echt niet goed want paarden kunnen er dood aan gaan. Die week ervoor was Jalimo (een van de paarden van de manege eigenaresse) ook al naar de kliniek geweest voor koliek, en nu mijn eigen paardje ziek. Rocco was zondagmiddag buiten wezen rijden en toen hij terug kwam ging King steeds liggen. Ik dacht eerst nog goh hij is moe, wat schattig… Fotootjes gemaakt maar toen hij bleef dralen en flemen had ik wel in de gaten dat het niet goed ging. Meteen de dierenarts erbij gehaald, die gaf Kingston een prik met spierverslappers (Buscopan).
 
Daarna leek het beter te gaan maar ‘s avonds ging het weer niet goed. Nog een keer de dokter laten komen en nu 2 flessen Paraffine (werkt laxerend) erin via een neussonde (slang door de neus). Dat is een soort glijmiddel waarna het beter zou moeten gaan. ‘s Nachts ging het uiteindelijk wel aardig, maar ‘s ochtends dus "weer" niet. Nog maar eens de veearts gebeld en die kwam gelukkig meteen. De koliek was nu wel overduidelijk te voelen en na nog een prik met buscopan, ging het eindelijk beter met me paardje. Hij zou er wel nog de hele dag last van hebben maar het kwam nu eindelijk los. Gisteren ging het pas weer echt ietsje beter met hem en mocht hij eindelijk ook weer een beetje eten.
 
Arme King hij valt toch altijd al zo snel af en nou mocht hij al 2 dagen niet eten.  Tja een vakantie met een heel vervelend staartje om het zo maar te zeggen, maar gelukkig gaat het nu weer goed.
 
 
Leave a Reply

