• February 2007
    M T W T F S S
    « Jan   Mar »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728  
  • Billy Idol

  • Categories

  • Archive

  • Flickr Photos

Leuke brief

Was weer eens aan het surfen en kwam op een forum over boetes bij het autorijden. Nou heb ik zelf ook al eens een bekeuring gehad in Duitsland voor een snelheidsovertreding van precies 10 km. (reed keurig 80, en zag de flitspaal ook, maar had effe het bordje 70 gemist). Anyway het was toen maar een waarschuwingsbekeuring van wel 10 euro, waarbij het overboeken naar Duitsland nog duurder was dan de bekeuring zelf. Maar mocht je nou eens een vette prent krijgen kan je altijd bezwaar aantekenen met de volgende voorbeeldbrief. meestal reageren ze dan niet eens meer want is dat teveel moeite.
 
 
Betreft: Uw schrijven van 88 januari jl. met (ik gok) kenmerk xx.xxxx
Geachte mevrouw, mijnheer,

Met grote vreugde ontving ik uw bovengenoemd schrijven. Het gebeurt niet vaak dat ik post uit het buitenland ontvang.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen, mij er niet toe beweegt mijn vooroordeel dat Duitsers over het algemeen nogal arrogant zijn in positieve zin bij te stellen. mijn ego enorm streelt, waarvoor dank.

Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide 35 Euro moet kosten, ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Wanneer ik u op enige wijze toch nog van dienst kan zijn, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Leave a Reply

